Sfeerbeelden

 

Na de paasvakantie beperken scholen zich niet meer tot het aanbieden van geziene leerstof. Ze schakelen dan over naar ‘preteaching’ van nieuwe leerstof.

Preteaching laat toe dat:

  • De leerlingen de uitleg twee keer krijgen, wat een positief effect kan hebben op de leerwinst.
  • Rekening wordt gehouden met de verschillen tussen leerlingen, een vorm van differentiatie.
  • Kinderen met een leerstoornis zoals dyslexie en dyscalculie extra instructie- en leertijd krijgen.
  • Leerlingen meer zelfvertrouwen krijgen.

In deze specifieke corona-context richt ‘preteaching’ zich echter op de hele klasgroep en dient het om essentiële leerstof bij te brengen vanop afstand, rekening houdend met de individuele leernoden.

Hieronder vind je per leerjaar een link naar een google drive map. Hierin zullen de leerkrachten al de nodige materialen plaatsen zoals lessen, opdrachten, oefeningen,… om thuis de nieuwe leerstof te ontdekken en in te oefenen.